7 motive sa va digitalizati clinica

Foto by Otilia Baisan la Clinica Mediplus din Bucuresti
Sursa articol: Newsweek

O pozitie inalta in cadrul unei companii, indiferent de industria in care activeaza, vine la pachet cu o serie de responsabilitati si roluri decizionale. Stim cu totii asta! Doar ca, acolo unde sunt implicate sanatatea si vietile oamenilor, este cu atat mai greu sa rezisti incercarilor de toate felurile. In vremurile pe care le traversam, managerul unei clinici nu se rezuma doar la actul medical, ci face de toate: recrutare, supervizare si coordonare a echipei, achizitie de echipamente si produse, documentare profesionala si training al angajatilor, intretine relatia cu pacientii si furnizorii, chiar emite facturi si face plati in cazul unei clinici medicale mai mici, iar lista cu siguranta poate continua.

Cum sa cresti veniturile, numarul de angajati si sa ai pacienti multumiti care sa revina cu placere in clinica si sa o recomande si altora pentru ca aici au primit servicii medicale cu adevarat de calitate? Cum sa faci o analiza generala a productivitatii si sa transpui viziunile si sperantele de viitor in realitate? E greu, dar nu imposibil. Pandemia continua sa ne arate cat de important este sa ne dezvoltam din punct de vedere tehnologic, sa inlocuim pixul, hartia si tabelele de mana cu echipamente IT si programe de gestiune care sa genereze rapoarte complete si automatizate la orice ora din zi si din noapte. Se merge intr-o directie evolutiva rapida si oricine intarzie sa ia contact cu digitalizarea risca sa ramana mult in urma, poate chiar sa se si piarda pe parcurs.

In domeniul software pentru clinicile medicale, BizMedica vine cu caracteristici specifice care respecta cerintele legislative si rigorile de business. Aproape 17 ani parcursi in dezvoltare de solutii software pentru domeniul sanatatii din Romania nu fac din Setrio (creatorul BizMedica), un expert in domeniu, dar ii asigura o baza temeinica de cunostinte si o urca in clasamentul companiilor autohtone serioase si durabile.

De ce este necesar sa va digitalizati clinica?

1. Pacientii se pot programa online, fara sa mai fie nevoie de telefoane sau interventia receptiei

Un modul de programari, cum este cel care face conexiunea intre site-ul clinicii si BizMedica, este un must-have pentru organizarea programarilor din orice clinica. Pacientul intra pe site, decide sa faca o programare, completeaza datele si imediat este primit in sistem: programarea se sincronizeaza automat cu calendarele receptiei si ale personalului medical, recomandarile premergatoare investigatiei si eventualele documente necesare se trimit electronic pe e-mail. Totul este simplu si automatizat.

2. Pacientii pot plati cu cardul chiar in momentul programarii

Tendintele de plata merg predominant catre online. Si o clinica medicala trebuie sa puna la dispozitia pacientilor sai un astfel de sistem de plata pentru programarile realizate din site, cu atat mai mult cu cat aceasta devine o confirmare ferma a consultatiei.

3. Nu mai pierdeti clienti pentru ca receptia este ocupata

In 60% din cazuri, clinicile nu au un sistem care sa reactiveze apelurile pierdute, ceea ce genereaza frustrare si imagine negativa in perceptia pacientului. Serviciul Call Center Clinic, de care utilizatorii BizMedica dispun, ofera un control total asupra apelurilor si incercarilor de apelare a clinicii, perceptie premium in mintea pacientilor si niciun posibil apel ratat.

4. Medicii isi pot vedea programul de lucru direct pe telefon

Timpul este esential pentru toata lumea. Rasfoirea paginilor dintr-o agenda, notitele in fisiere electronice sau apelarea personalului de la receptie, pentru a afla orele disponibile consultatiilor, sunt consumatoare de timp, atat personal, cat si al echipei. Digitalizarea calendarului de lucru inseamna o sincronizare in timp real a tuturor programarilor pe un dispozitiv mereu la indemana: telefonul mobil. Pe orice platforma, iOS sau Android, modulul de gestionare a calendarului din BizMedica (BizCalendar), suporta si cont de administrator, ceea ce presupune acces la toate programarile din clinica.

5. Scapati de hartii, semnati biometric

Odata ajuns la receptie, pacientul se asteapta sa primeasca servicii medicale de calitate si cat mai putina birocratie. Semnarea electronica este un procedeu esential pentru imagine si productivitate. Acordul de consultatie, GDPR sau orice alt formular specific se pot semna rapid, electronic, cu semnatura biometrica si se arhiveaza automat in baza de date a clinicii, cu eliminarea suportului pe hartie.

6. Programarile nu se mai suprapun pe acelasi echipament

Sistemul BizMedica tine inclusiv evidenta programarilor echipamentelor si a sistemelor de investigatie. Disponibilitatea echipamentelor medicale este sincronizata automat cu timpii de programare, calendarul medicului si locatia fizica in cazul clinicilor cu sucursale multiple. Odata configurat, sistemul elimina orice fel de posibila eroare de programare sau suprapunere a medicilor pe acelasi echipament.

7. Raportarile legislative obligatorii catre autoritati sunt realizate automat de sistem. Faceti economie de timp in cazul personalului pentru activitati medicale importante.

Investitia in digitalizare este in principal o investitie in perceptia premium a pacientului, dar si o investitie in productivitatea clinicii. Digitalizarea consta in implementarea unei solutii compatibile 100% cu sistemele de raportare ale CNAS si cu un sistem de raportare automata integrat, intr-o solutie cu formulare medicale particularizate, cu consultatii online si cu o parcurgere ghidata a intregii proceduri medicale, de la anamneza, pana la eliberarea documentelor.

De cele mai multe ori, relaxarea este un subiect sensibil pentru manageri, insa cu ajutorul digitalizarii tinde sa prinda o forma palpabila. Tehnologia BI (Business Intelligence), poate fi adusa in clinicile medicale pentru a reflecta intreaga activitate operationala. Un bun manager are nevoie intotdeauna sa analizeze productivitatea medicilor si a sistemului de programari, sa planifice strategii in functie de specialitatea medicala, sa urmareasca veniturile in functie de canalele de promovare si tipurile de incasari si sa observe indeaproape indicatorii de performanta. Un modul generator de rapoarte amanuntite, dar bine structurate, rezultate dintr-o bogata baza de date de informatii este, in mod cert, un ajutor indispensabil managerului de clinica.

De ce sa nu vedeti toata activitatea din clinica, chiar si de pe plaja, daca acest lucru este posibil?!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on google
Google+
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email