Bresele de securitate in Romania – Iata ce avem de invatat din aceste cazuri, astfel incat sa nu cadem victime noi insine

Bresele de securitate sunt in momentul de fata o realitate cotidiana. In presa apar tot mai multe articole cu companii din diverse domenii de activitate care au suferit brese de securitate si care, se pare ca au probleme grave in ceea ce priveste siguranta datelor, carentele privind siguranta datelor fiind descoperite intamplator fie de specialisti in domeniu fie de simpli utilizatori.

 

Analizand stirile recent publicate, am identificat cateva exemple de companii care reprezinta mari jucatori pe segmententul lor de activitate dar care, se pare ca nu au acordat prea mare importanta acestui aspect privind protectia datelor cu caracter personal.

 

Un prim exemplu este acela al unei companii din domeniul taximetriei care a suferit o bresa de securitate dezvaluind inregistrarile convorbirilor purtate de clientii sai cu operatorii din dispeceratul firmei. Aceste apeluri contineau date ale clientilor precum: numele, prenumele, adresa, destinatia. Totodata, pe site-ul firmei respective, conform politicii de confidentialitate publicate, acestia afirma ca apelurile sunt inregistrare dupa ce, in prealabil, a fost obtinut acordul clientului. In realitate insa, in momentul apelarii numarului de dispecerat exista un mesaj care anunta faptul ca toate apelurile sunt inregistrate.

 

Care sunt regulile de buna practica in astfel de situatii?

 

 

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email