În timp ce citiți această pagină, puteți pierde o parte din clienții dumneavoastră care cumpară de la

Farmacii Online

Industria de vânzări online sau e-commerce a făcut un salt de cel puțin 3 ani în 2020, iar creșterea a continuat accelerat în 2021. Estimările arată că în 2022 companiile vor investi mai mult în digitalizare și în dezvoltarea aptitudinilor digitale ale angajaților. Din ce în ce mai mulți antreprenori pornesc propriile afaceri online.

Setrio vă susține în completarea afacerii de vânzare clasică în farmacie cu deschiderea unui punct de lucru online. BizPharma Online este proiectul de farmacie online al BizPharma și vine cu un conector pregătit să comunice electronic cu stocurile și comenzile din BizPharma. Pentru propria dumneavoastră farmacie online puteți să alegeți oricare dintre cele 3 platforme consacrate de e-commerce: WooCommerce, Open Cart sau Boostrap HTML Custom.

Puteți lansa farmacia online în doar 3 săptămâni

Acest lucru este posibil datorită integrării care preia produsele cu tot cu stocuri și prețuri din BizPharma, inclusiv toate gestiunile și le afișează pe site. În același timp, atunci când aveți o nouă comandă online, aceasta poate fi transmisă în gestiune împreună cu toate datele clientului.

Legea nr.160/2018 pentru modificarea și completarea Legii Farmaciei nr.266/2008 permite vânzarea produselor de tip OTC și online. Pe lângă suplimente, dermatocosmetice și parafarmaceutice care puteau fi vândute și livrate direct prin curier către client, acum puteți adăuga mii de produse în catalogul dumneavoastră online.

farmacie online

Avantajele platformei eCommerce BizPharma

card fidelitate

Integrare cu BizPharma și cardurile de fidelizare ca să vă puteți promova online instant către clienții actuali

stoc

Integrare între offline și online prin afișarea stocurilor în farmacii și posibilitate de comandă online cu livrare în farmacie

medicamente

Farmacia dvs. online va ști să facă diferența între suplimente, dermatocosmetice, parafarmaceutice, OTC și RX

calculator

Un nou punct de lucru la mai puțin de 10% din costul unui punct de lucru fizic

INFO

pentru deschiderea unei farmacii online

Spațiul necesar pentru autorizarea farmaciei online trebuie să aibă cel puțin 10 mp. Acest spațiu va fi suplimentar celui necesar funcționarii farmaciei fizice și dotat cu:
– mobilier corespunzător operațiunilor de ambalare și depozitare a coletelor;
– aparatură care asigură şi monitorizează temperatura;
– mijloace necesare pentru păstrarea medicamentelor în condiţiile prevăzute de producător;
– calculator, conexiune permanentă la internet şi orice alt echipament necesar desfăşurării activităţii.

Site-ul farmaciei online trebuie să conțină următoarele:
– datele de contact ale Ministerului Sănătăţii și link către site-ul instituției;
– logo-ul comun european pentru vânzarea medicamentelor online, afişat clar pe fiecare pagină a site-ului care are legătură cu oferta de vânzare de medicamente la distanţă către populaţie. Logo-ul comun trebuie să conţină link către poziţia în care este înscrisă societatea pe lista unităţilor farmaceutice care oferă medicamente spre vânzare la distanţă către populaţie prin intermediul serviciilor societăţii informaţionale.
– link către site-ul ANMDM – Raportează o reacţie adversă;
– datele cuprinse în menţiunea corespunzătoare înscrisă de Ministerul Sănătăţii pe anexă la autorizaţia de funcţionare a farmaciei comunitare deja autorizate;
– o declaraţie de consimţământ privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ce va fi completată de fiecare pacient;
– un chestionar în care pacientul să indice data naşterii, greutatea, înălţimea, sexul, tratamente curente, antecedente alergice, starea de sarcină sau alăptare;
– site-ul trebuie să permită un dialog online sau prin e-mail între pacientul care cumpără online medicamente și farmacist;
– conținutul site-ului trebuie realizat obligatoriu în limba română, însă poate fi tradus și în alte limbi dacă doriți să vindeți și în alte țări;
– administrarea site-ului trebuie efectuată numai de personal autorizat de reprezentanții legali ai farmaciei;
– în cazul în care vindeți și alte produse online (ex. produse de îngrijire corporală sau altele), site-ul farmaciei online trebuie să aibă o pagină special dedicată vânzării online de medicamente fără rețetă. Pe această pagină de pe site dedicată vânzării online de medicamente sunt permise doar legături hyperlink care trimit către site-urile autorităților. Este interzis să afișați pe această pagină link-uri care trimit către alte site-uri de companii farmaceutice.
– actualizarea paginii de internet a farmaciei online va fi evidențiată pacienților prin aplicarea pe site a următoarei mențiuni: “Pagină actualizată la data de …“
– activitatea pe pagina de internet a farmaciei online poate fi externalizată doar pentru operațiuni tehnice care țin de funcționarea site-ului, nu poate fi externalizată vânzarea şi eliberarea medicamentelor
– farmacia online va trebui să respecte toate celelalte reguli aplicabile comerțului online aplicabile tipului de comerț desfășurat
– site-ul trebuie să permită posibilitatea clientului să își creeze un cont, denumit ”Contul meu”, unde să poată să vadă toate comenzile sale și toate comunicările cu farmacistul. Pentru crearea contului de utilizator se vor solicita următoarele date: nume, prenume, e-mail, adresa la care se face livrarea medicamentelor. Astfel, deși Normele legale precizează că se pot vinde și elibera medicamente online doar persoanelor cu vârstă peste 18 ani, legea nu menționează faptul că la momentul creării contului ar trebui să ceară și data nașterii pacientului. De asemenea, un alt mijloc de control al vârstei pacientului este de a implementa plata online cu cardul. În felul acesta, odată cu adăugarea datelor de card se va face și verificarea vârstei, evitând încălcarea normelor legale.
– pentru fiecare medicament oferit spre vânzare online se vor afișa: denumirea medicamentului, indicaţiile terapeutice din autorizaţia de punere pe piaţă, prospectul și preţul
– medicamentele din farmacia online vor fi calificate în funcţie de categoria generală de indicaţii (durere, febră, greaţă, tuse etc.), în ordine alfabetică, fără evidenţiere
– acordați atenție mesajelor care vor apărea pe site-ul farmaciei online și nu stimulați consumul abuziv de medicamente

Farmaciile online trebuie să acorde mare atenție respectării legislației privind protecția datelor cu caracter personal și protecției confidențialității dialogului purtat virtual cu fiecare pacient.
– Sancțiunile pentru nerespectarea legislației sunt foarte mari.
– Farmaciile online vor putea vinde medicamente și către persoane stabilite în alte state membre ale Uniunii Europene, respectând prevederile legale din țara de unde provine clientul.
– Farmacia online nu poate funcționa fără un farmacist responsabil de vânzarea online a medicamentelor fără rețetă.

Autorizația de farmacie online se va acorda în urma analizei dosarului și în urma unei inspecții efectuate la farmacie. Pentru obținerea autorizației, se vor depune la Direcția de Sănătate Publică Județeană următoarele documente, în format electronic:
cerere tip conform Modelului 13 din Anexa Ordinului 444/2019 (cererea prin care se solicită Direcției de Sănătate să planifice o inspecție la sediul farmaciei pentru a verifica îndeplinirea condițiilor legale de funcționare);
– cerere tip confom Modelului 17 din Anexa Ordinului 444/2019 (cererea prin care se solicită înscrierea pe anexă la autorizaţia de funcţionare a faptului că farmacia va avea autorizație de a vinde online medicamente);
– schiţa spaţiului din care să reiasă existenţa unei suprafeţe de minim 10 mp. Cei 10 mp trebuie să fie dedicați activităților specifice farmaciei online.
– dovada transmiterii notificării conform Modelului 9 din Anexa Ordinului 444/2019 (o informare cu privire la modificarea intervenită în cadrul farmaciei, respectiv de a vinde medicamente online) către filiala teritorială corespunzătoare județului în care farmacia își desfășoară activitatea;
– autorizaţia de funcţionare sau duplicatul emis de Ministerul Sănătăţii în cazul pierderii autorizaţiei;
– decizia de numire a farmacistului responsabil de vânzarea online a medicamentelor care se acordă fără prescripţie medicală;
– declaraţie program de funcţionare a farmaciei online;
– dovada achitării taxei prevăzute de lege;
– dovada asigurării transportului medicamentelor eliberate şi vândute prin activitatea de comerţ online;
– certificat de membru al Colegiului Farmaciştilor din România pentru farmacistul responsabil de vânzarea online a medicamentelor care se acordă fără prescripţie medical;
– contract de muncă sau dovada exercitării profesiei în formă liberală pentru farmacistul responsabil;
– fişa de atribuţii vizată de Colegiul Farmaciştilor din România pentru postul de farmacist responsabil de vânzarea online a medicamentelor care se acordă fără rețetă;
– declaraţie pe proprie răspundere privitoare la respectarea dispoziţiilor Acordului de Logo semnat între România şi Comisia Europeană, publicat pe site-ul Ministerului Sănătăţii.

Controlul și supravegherea farmaciilor online se va face de personalul împuternicit din cadrul Ministerului Sănătății. În urma fiecărei inspecții se va întocmi un raport, iar dacă se găsesc deficiențe se vor aplica sancțiuni prin Procesul-Verbal de Constatare a Contravențiilor. Raportul de inspecție poate fi contestat la Ministerul Sănătății în termen de 10 zile de la emitere. Contestația va fi analizată de structura de specialitate a Direcției Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale. Conform legii, răspunsul la contestație se comunică în termen de maximum 10 zile de la înregistrarea contestației.

farmacist online

Ați investit deja într-o farmacie online?

Iată câteva recomandări pentru a atrage și fideliza și mai mulți clienți în 2022

Landing page de SEZON

Crearea paginilor de destinație specială pentru evenimente sezoniere cum ar fi Black Friday sau Crăciunul, este foarte importantă dacă doriți să puteți concura pentru cuvinte cheie. Chiar dacă aveți o afacere mai mică și nu doriți să plătiți licitații la Google pentru acește cuvinte cheie, veți avea nevoie de un landing page pentru clienții care caută în mod special numele afacerii dumneavoastră + Black Friday, spre exemplu.

Sfat tehnic: Teoretic, aceste pagini de destinație sunt valabile doar în perioada evenimentului. Dacă pagina este pur și simplu ștearsă după perioada sezonieră, atunci toată valoarea SEO pe care pagina a câștigat-o în acea perioadă se va pierde. Cea mai bună soluție este să dezactivați pagina din meniul de navigare și să o mențineți activă pe tot parcursul anului. Același principiu ar trebui urmat pentru toate paginile sezoniere care pot fi reactivate în următorii ani: 1-8 martie, Paștele etc.

Platformă optimizată

Nu vă temeți de schimbare și căutați mereu să utilizați cele mai recente tehnologii! Dacă vânzările stagnează sau platforma actuală pe care operează magazinul online nu mai raspunde cerințelor clienților, este probabil timpul să faceți un audit cu un specialist sau să mutați magazinul pe o platformă actualizată. În acest caz, trebuie să vă asigurați că se bifează câteva puncte critice pentru site-ul farmaciei online:

  • Farmacia online ar trebui să ofere vizitatorilor o experiență ușoară de cumpărături
  • Tema site-ului trebuie să aibă un design optimizat pentru mobil și receptiv pe toate dispozitivele
  • Ar trebui să aveți un sistem de securitate online verificat și fiabil (certificate SSL) pentru a proteja datele clienților
  • Produsele ar trebui să fie suficient de descriptive și ușor accesibile pe site
  • Google trebuie să indexeze organic conținutul site-ului

Cuvinte cheie de căutare personalizate

Oricât de atractive ar fi cuvintele generale care răspund la volumele mari de căutare, nu uitați că, dacă sunteți o afacere mică de comerț electronic, este puțin probabil să puteți concura cu brandurile mari ale industriei pentru termeni competitivi de căutare precum “șampon antimătreață”. Ar trebui să urmăriți ceva mai specific și adaptat ofertei dvs. de produse, cum ar fi „șampon cu sulf ” sau “șampon farmacie”. În acest fel, veți atrage clienți mai jos în canal și aveți mai multe șanse să concurați în spațiul de căutare organică.

cuvinte cheie

Taxonomia Website-ului

Structura taxonomică a farmaciei online ar trebui să fie clară și să aibă sens logic pentru a le permite clienților să găsească cu ușurință pe site ceea ce doresc. Cu o structură haotică sau neclară a site-ului, este posibil ca navigatorii să își piardă interesul și să părăsească pagina web, ceea ce este un semnal roșu pentru motoarele de căutare și poate duce la retrogradarea clasamentului dvs. de cuvinte cheie. Mai mult, motoarele de căutare vor folosi structura taxonomică a site-ului pentru a găsi și înțelege ierarhia site-ului dvs. și pentru a indexa toate informațiile relevante despre un produs sau subiect. Nu uitați să utilizați cercetarea cuvintelor cheie și informațiile despre tendințe pentru a genera convenții de denumire și clasificare favorabilă pentru clienți, deoarece acest lucru vă va ajuta la clasarea în motoarele de căutare pentru cuvintele cheie menționate.

Conținut relevant

Zona de blog și articole a unei farmacii online este o resursă foarte importantă și de multe ori neexploatată la adevărata valoare. Folosiți zona de blog pentru a crea un centru de conținut care să se concentreze pe numeroase căutări informaționale specifice pacienților sau bazate pe întrebări cu teme sezoniere cum ar fi „idei de cadouri de Crăciun” sau „ce cosmetice alegem pentru cadoul ei”. Oportunitățile sunt nelimitate în acest domeniu, așa că este indicat să vă concentrați pe ceea ce este cu adevărat relevant pentru afacerea dvs.