4 Pasi de parcurs pentru trecerea la noul format fiscal

majorare TVA 2025

Stimați parteneri,

Așa cum știți, începând cu 1 august 2025, sistemul de TVA din România va suferi o restructurare majoră privind cotele de TVA. Această majorare TVA 2025 va avea impact semnificativ asupra fluxurilor de lucru din farmacii, clinici și depozite, iar Setrio va fi alături de dvs. pe tot parcursul procesului.

Ce schimbări vor apărea în sistemul economic?

Cota standard TVA urcă de la 19% la 21%
Această majorare TVA 2025 va impacta majoritatea bunurilor și serviciilor din economie. Tot ce nu se încadrează într-o categorie redusă va fi taxat cu 21%.

Se elimină cotele reduse de 5% și 9% și se introduce cota unică redusă de 11%.
Cotele actuale de 5% și 9% dispar. În locul lor va exista o singură cotă redusă de TVA de 11%, aplicabilă doar anumitor produse și servicii esențiale.

Ce intră sub cota redusă de 11%?
Potrivit informațiilor existente, la această cotă se vor încadra:
• alimentele de bază
medicamentele de uz uman și veterinar
• serviciile de apă și canalizare
• energia termică
• cărțile și revistele
• lemnele de foc
• serviciile din HORECA (cazare, alimentație, catering etc.).

Proteze medicale și accesorii – scutite de TVA
Protezele medicale și accesoriile lor rămân în continuare scutite de TVA, adică 0%, după cum prevede norma metodologică actualizată pentru 2025.

Alte modificări fiscale
Modificare cuantumului indemnizațiilor pentru concediile medicale – 1 August 2025

Cuantumul indemnizațiilor de concedii medicale pentru boală obișnuită prin aplicarea unui procent diferențiat, în funcție de totalul zilelor de concediu medical acordate pentru fiecare episod de boală se va realiza de la 1 August 2025, după cum urmează:

  • Aplicarea procentului de 55% asupra bazei de calcul pentru certificatele de concediu medical eliberate pentru o perioadă de până la 7 zile de incapacitate temporară de muncă;
  • Aplicarea procentului de 65% asupra bazei de calcul stabilite pentru certificatele de concediu medical eliberate pentru o perioadă cuprinsă între 8 și 14 zile de incapacitate temporară de muncă;
  • Aplicarea procentului de 75% asupra bazei de calcul pentru certificatele de concediu medical eliberate pentru o perioadă de peste 15 zile de incapacitate temporară de muncă.
  • Cuantumul brut lunar al indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă pentru unele boli cardiovasculare se menține la nivelul actual de 75% din baza de calcul.

Modificarea cotei de impozitare a dividendului brut – de la 10% la 16%, începând cu 1 Ianuarie 2026.

Pași de urmat pentru pregătirea fluxului din farmacie / clinică / depozit

Acțiunile necesare de realizat pentru a respecta noile norme fiscale:

  1. FOARTE IMPORTANT! Contactarea partenerului dumneavoastră oficial responsabil cu service-ul caselor de marcat pentru a realiza modificarea departamentelor de TVA din memoria casei

Modificările fiscale în soluția de gestiune: Setrio va activa pentru dumneavoastră modificările fiscale în software-ul de gestiune pe care îl utilizați, astfel că veți putea realiza foarte simplu la pornirea aplicațiilor (având actualizarea efectuată), configurațiile necesare:

  1. Înlocuirea cotelor de TVA generice – veți primi acces la o fereastră foarte simplă și intuitivă.
  1. Verificarea și validarea raportului (generat automat de aplicație) pentru modificările de TVA a produselor și serviciilor existente în stoc la momentul prezent cu posibilitatea de a aduce modificări (vom genera noi pentru dumneavoastră sugestiile, vor trebui doar verificate și validate, în plus dacă se doresc modificări particulare, prelucrate).
  2. Configurări pentru acoperirea situațiilor particulare (retururi)


Parcurgând cei 4 pași veți putea începe activitatea în noul format al sistemului fiscal. Veți putea consulta în permanență rapoarte cu informații despre modificările suferite în acest proces pentru un control mai precis.

Pentru modificările din soluția de gestiune vom reveni zilele următoare cu modalitatea exactă de operare, imagini cu rol de instructaj și informații precise pentru a vă oferi tot sprijinul necesar în acest proces.

Alături de dumneavoastră,
Echipa Setrio

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email