Predicții 2022: Care sunt cele mai mari schimbări în domeniul sănătății? Experții sunt de părere că…

industria sanatatii

Industria sanatatii a cunoscut un val masiv de investiții, inovare și noi membri din industria tehnologiei, telecomunicațiilor și consumatorilor.
• Există, de asemenea, semne de schimbare în cadrul industriei în sine.
• Liderii din industrie reflecteză asupra acestor tendințe și identifică cele mai mari schimbări la care ne putem aștepta în domeniul sănătății în 2022.

Pandemia are acum doi ani. O populație de mărimea Finlandei a murit până acum din cauza Covid-19 și alte zeci de milioane se confruntă cu efectele secundare. Chiar și pentru cei care nu s-au îmbolnăvit grav, aproape fiecare aspect al vieții a fost perturbat de Covid-19: de la socializare și comunicare, la modul de studiu și lucru. Cu toții suntem familiarizați cu criza, dar cum a afectat aceasta inovația, în special în industria sănătății și domeniul asistenței medicale?

În mod evident, industria a cunoscut un val masiv de investiții, inovare și noi membri din industria tehnologiei, telecomunicațiilor și consumatorilor. Numai în 2021, la nivel global s-au strâns 44 de miliarde de dolari în inovare în domeniul sănătății, de două ori mai mult decât în ​​2020, iar achiziția de companii de sănătate și tehnologie a sănătății a crescut cu 50%.

capital risc

De asemenea, vedem semne de schimbare în cadrul industriei în sine. Până la 80% dintre furnizorii din SUA intenționează să investească în tehnologii precum sănătatea digitală, inteligența artificială (AI) și învățarea automată, ca instrumente care să sprijine personalul clinic și îngrijitorii în următorii 5 ani.

În săptămâna în care Forumul Economic Mondial urma să găzduiască reuniunea sa anuală (la Davos, în perioada 17-21 ian.2022), Forumul găzduiește în schimb o săptămână de evenimente virtuale menite să concentreze atenția liderilor mondiali asupra problemelor care urmează să domine anul următor. Programul acoperă subiecte precum echitatea vaccinurilor și cooperarea tehnologică.

Înainte de întâlnirea virtuală, 7 lideri din industrie au fost rugați să reflecteze asupra celor mai mari schimbări la care ne putem aștepta în domeniul sănătății în 2022 și asupra perspectivelor lor pentru viitor.

„Trebuie să gândim și să acționăm ca o singură societate globală” – Belén Garijo, Președinte al Comitetului Executiv și CEO, Merck

Amploarea tot mai mare a acestei pandemii face ca părțile interesate publice și private să se unească mai mult ca niciodată. Trebuie să gândim și să acționăm ca o singură societate globală. Această pandemie nu poate fi centrul atenției noastre. Multe alte tendințe în domeniul sănătății digitale se vor accelera în acest an pentru a face îngrijirea pacienților mai precisă, personalizată și conectată. Internet of Things (IoT) și algoritmii activați AI (inteligență artificială), comunicarea de la mașină la mașină și alte tehnologii vor continua să îmbunătățească productivitatea diagnosticării și tratamentului pacientului, precum și cercetarea și dezvoltarea. Progresele în ceea ce privește livrarea de medicamente, dispozitivele portabile și aplicațiile, vor crește de asemenea nivelul de implicare al pacienților în respectarea tratamentelor.

finantare globala

Bioconvergența, zona industiei în care datele și digitalul se îmbină rapid cu cele mai recente tehnici în descoperirea medicamentelor, inginerie și biotehnologie, va ajuta la deblocarea potențialului medicinei personalizate. Bioelectronica este un alt domeniu interesant. Utilizează neurostimularea precisă pentru a trata și monitoriza mai bine pacienții cu boli inflamatorii cronice, precum și pentru a aborda alte zone terapeutice cu nevoi medicale nesatisfăcute mari.

Colaborările între partenerii din industrie cu competențe interdisciplinare vor deveni noua normalitate în 2022, în timp ce investițiile generale în cercetare de pionierat, precum și fuziuni și achiziții, ar trebui să rămână foarte puternice.

„Îngrijirea digitală este în centrul acestei transformări” – Frans van Houten, CEO, Royal Philips

“Pe măsură ce pandemia continuă să forțeze la maxim sistemle de sănătate, trebuie unite cu adevărat forțele pentru a consolida asistența medicală. Zona nordică este un model în care îngrijirea este mai accesibilă, mai eficientă, mai durabilă și mai rezistentă. Acest lucru ne va permite să deservim mai bine pacienții în comunitățile lor și să reducem presiunea de pe furnizorii de asistență medicală.

Îngrijirea digitală se află în centrul acestei transformări. De exemplu, AI sprijină luarea deciziilor clinice, îmbunătățește orchestrarea și eficiența îngrijirii și stimulează automatizarea fluxului de lucru. Transformarea digitală a asistenței medicale prezintă oportunități pentru o trecere mai mare către îngrijirea la distanță a pacienților prin telesănătate. De asemenea, putem promova îmbunătățirea sănătății comportamentale a populațiilor prin coaching și gamification.

Dar nu trebuie să fim prinși în planuri nesfârșite. Trebuie să ne mișcăm acum, începând cu pași clari, structurali. Cred cu tărie că putem realiza această transformare prin parteneriate serioase cu obiective aliniate între guverne, furnizori, plătitori și companii de tehnologie. Împreună putem face ca schimbarea să se întâmple într-un mod durabil și să îmbunătățim viețile a miliarde de oameni.”

„O schimbare către noi modele de îngrijire” – Iskra Reic, Vice Președinte Executiv pe Europa și Canada, AstraZeneca

“2022 va fi un an transformator pentru sănătatea globală. Pandemia a scos în evidență slăbiciunile de lungă durată ale sistemelor noastre de sănătate, pe măsură ce acestea au cedat sub presiunea crizei de sănătate.

Acest lucru necesită o schimbare către noi modele de îngrijire care implică acțiunea mai rapidă pentru prevenirea, diagnosticarea și tratarea bolilor și valorificarea inovațiilor transformatoare pentru a îmbunătăți rezultatele pacienților. Acest lucru, la rândul său, ne va ajuta să abordăm povara nesustenabilă a bolii și să asigurăm rezistența sistemelor noastre de sănătate împotriva șocurilor viitoare.

Pandemia a creat și noi oportunități: adoptarea soluțiilor digitale de sănătate a făcut un salt cuantic, de exemplu. Pacienții și profesioniștii din domeniul sănătății se confruntă cu modul în care îngrijirea la distanță poate fi mai oportună pentru pacienți, poate reduce spitalizarea și crește eficiența forței de muncă din domeniul sănătății.

Un viitor mai durabil pentru sănătate se bazează pe noi modele de parteneriat public-privat, valorificând colaborarea fără precedent pe care am văzut-o în timpul pandemiei. Ne cere să gândim diferit despre investițiile în sănătate, trecând la o mentalitate de economisire pe termen scurt pentru a asigura beneficii pe termen lung pentru sistemele și economiile de sănătate.

Parteneriatul pentru durabilitatea și reziliența sistemului de sănătate este un exemplu care conduce către această schimbare în peste 20 de țări la nivel global. Oferă soluții practice și perspective transferabile pentru a reproiecta sisteme de sănătate mai durabile și mai rezistente, unde economiile și populațiile înfloresc.”

„Tehnologia este marele egalizator” – Geoff Martha, Președinte și CEO, Medtronic

“Pandemia a pus lupa asupra unei alte crize globale: inechitatea în sănătate. Factorii sistemici socioeconomici, rasiali, geografici și chiar generaționali contribuie cu toții la atingerea și menținerea unei stări bune de sănătate. Trebuie să luăm măsuri pentru a reduce decalajele, în special odată cu intensificarea bolilor cronice care reprezintă o amenințare semnificativă pentru sănătatea publică. Barierele din calea educației, diagnosticului și tratamentului trebuie abordate urgent.

Tehnologia este marele egalizator. În timp ce pandemia a amplificat diferențele, ea a dus și la un val de transformare digitală. Pentru a începe să echilibrăm balanța inechității în sănătate trebuie să facem ca tehnologia să funcționeze mai mult. Trebuie să ne uităm la întregul spectru, de la dezvoltarea tehnologiilor care ajung la mai mulți pacienți în moduri noi (ex. examene la domiciliu și screening-uri de la distanță), până la a permite lucrătorilor din domeniul sănătății să facă mai mult (ex. extinderea accesului la expertiză prin cursuri virtuale). Apoi, trebuie să facem eforturi mai departe pentru a dezvolta o cultură echitabilă a tehnologiei sănătății.

Crearea de soluții de durată necesită o concentrare intenționată pe evoluția tehnologiei bazate pe capital. Inteligența artificială, calcularea avansată și hiperpersonalizarea vor transforma asistența medicală în moduri pe care încă ni le imaginăm. După cum a fost întărit de Consiliul pentru Viitorul Global al Forumului Economic Mondial, trebuie să procedăm cu urgență, nu cu grabă, pentru a ne asigura că aceste progrese ajută la eliminarea inechităților mai degrabă decât la exagerarea problemelor existente.”

„Nu este suficient ca AI să fie inteligentă, trebuie și să fie înțeleaptă” – Masayasu Okajima, Ofițer de cercetare, Institutul de Cercetare SOMPO

“AI începe să transforme asistența medicală. Acum poate diagnostica unele afecțiuni medicale mai precis decât oamenii. Volumul global de date de sănătate se extinde cu aproximativ 36% anual, iar acest număr tot mai mare de date disponibile arată că ne putem aștepta atât la o precizie în creștere, cât și la o gamă mai largă de utilizări în viitor.

Dar nu este suficient ca AI să fie „inteligentă”, adică precisă și fiabilă, ci trebuie să fie și „înțeleaptă, adică bine guvernată și aplicată în moduri optime de creare de valoare. AI ar putea fi capabilă să identifice tumorile canceroase de exemplu, dar oamenii sunt cei care trebuie să decidă ce tipuri de cancer ar trebui să fie vizate și în ce stadiu. Utilizarea înțeleaptă a inteligenței artificiale creează atât noi responsabilități, cât și noi oportunități pentru medici, factorii de decizie și companiile din domeniul sănătății.

O serie de companii specializate în inteligență artificială medicală din Japonia se concentrează nu numai pe algoritmi, ci și pe întregul flux de lucru, de la crearea și pregătirea datelor de intrare, până la formarea angajaților pentru a utiliza rezultatele, până la modificarea interfețelor de utilizator pentru produsele AI.”

„Campionizarea digitalizării în etape” – Paul Hudson, CEO, Sanofi

“Pandemia a prezentat provocări care ne-au împins să schimbăm modul în care funcționează întreaga industrie a sănătății. Prin adoptarea colaborării și digitalizării, am identificat modalități de a continua să promovăm știința și inovarea, făcând în același timp asistența medicală mai incluzivă.

De exemplu, ne-am intensificat eforturile de a moderniza studiile clinice prin încorporarea tehnologiei care ne-a permis să efectuăm și să monitorizăm de la distanță mai multe studii clinice centrate pe pacient, în cooperare cu autoritățile de reglementare. Până la sfârșitul anului 2020, 76% dintre studiile clinice au arătat că cea mai mare parte a monitorizării vizitelor s-a efectuat de la distanță, comparativ cu 18% în 2019.

Abordarea in-silico bazată pe AI și populații de pacienți virtuali, ar putea introduce o nouă eră a inovației în modul în care sunt efectuate studiile clinice. Întregul ecosistem de asistență medical, de la industrie la autoritățile de reglementare, trebuie să continue să susțină digitalizarea în 2022. Există oportunități clare de a crește accesul la studiile clinice, de a surprinde mai bine diversitatea populațiilor umane în cercetare și de a accelera dezvoltarea noilor descoperiri terapeutice pentru pacienti.”

„O economie globală ar trebui să se concentreze pe progres, pe oameni și pe planetă” – Greg Reh, Global Life Sciences & Health Care Leader, Deloitte

“Problemele de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) sunt discutate în suitele executive. Pe lângă amprenta de carbon, unele companii își măsoară acum „amprenta de sănătate”. Există o recunoaștere tot mai mare a faptului că echitatea în sănătate (oportunitatea pentru toată lumea de a-și atinge sănătatea și bunăstarea deplină) ar trebui să fie o parte esențială a ESG. Dezvoltarea cadrelor și măsurătorilor ESG devine critică.

Trei grupuri acordă o atenție deosebită intersecției echității în sănătate și ESG:

  • Investitori: unii includ acum ESG în sistemele de evaluare. Companiile care demonstrează angajamentul și progresul în echitatea în sănătate ar putea fi recompensate.
  • Autorități de reglementare: în urmă cu 50 de ani, unele companii aruncau deșeuri în căile navigabile. Reglementările împiedică acum acest lucru. Autoritățile de reglementare ar putea adopta o abordare similară dacă companiile împiedică echitatea în sănătate.
  • Consumatorii: în loc să ia decizii de cumpărare bazate exclusiv pe preț, unii consumatori evaluează scopul unei companii. Ignorarea ESG ar putea avea un impact negativ asupra mărcii și afacerii. Angajații, activiștii și ONG-urile fac, de asemenea, eforturi pentru acțiune.

O economie globală ar trebui să se concentreze pe progres, pe oameni și pe planetă. Încheierea disparităților de sănătate va necesita probabil colaborarea dintre consumatori, companii, comunități și guverne.”

Sursa: Weforum.org

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email