Setrio în parteneriat cu Asociația Nagual a construit un nou modul care să permită raportarea serviciilor furnizate de terapeuți în baza contractului cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Modulul este compatibil cu SIUI și este integrat în aplicația BizMedica Clinică.
Ne-am întâlnit cu Domnul Valeriu Iancu, președintele asociației Nagual. Psiholog clinician terapeut cu experinţă de peste 20 de ani în domeniu, domnul Iancu este pionier în adopția de noi tehnologii care revoluționează tratamentele în domeniul psihologiei, cum ar fi detectarea comportamentului simulat cu sisteme de tip eye-tracking. Asociația Nagual are ca obiectiv și misiune crearea de mecanisme și structuri viabile care să permită reintegrarea socială a persoanelor cu probleme de sănătate mintală în comunitate, să se simtă parte integrantă a societății, să se redefinească ca ființe umane, iubite și respectate deopotrivă.
Care a fost ideea sau nevoia din spatele construirii unei asociații cum este NAGUAL și care sunt challenge-urile unei asemenea structuri?
În 2007 când a luat ființă Asociația Nagual, lucram deja de 5 ani ca psiholog clinician la Spitalul Județean de Urgență Slatina. În toată această perioadă m-am confruntat în activitatea ”la stat” cu multe probleme legate de desfășurarea în bune condiții a profesiei: spațiu inadecvat, lipsa instrumentarului de evaluare, reticență la tot ce însemna intervenție psihologică etc. Acest lucru m-a determinat să iau decizia de a încerca să dezvolt o structură care să ofere servicii de sănătate mintală la anumite standarde. Am reușit să creăm primul nostru centru de zi în 2014, după o perioadă extrem de încărcată cu proiecte, evenimente și programe diverse.
În acest moment oferim în cadrul centrului nostru servicii medicale psihiatrice adulți, servicii psihologice adulți și copii.
Principala provocare în acest moment este dată de lipsa de personal calificat. Sunt deja 2-3 ani de când încercăm să mai angajăm și nu găsim persoane care să înțeleagă valorile organizației și să se alăture echipei pentru a dezvolta în continuare.
Când v-ați gândit la ideea de soft pentru a eficientiza fluxurile în cazul membrilor asociației? De la ce a plecat nevoia?
Nu aveam o reprezentare foarte clară, în timp real, nici a prezenței beneficiarilor în centru, nici a fluxului de numerar, al veniturilor. Din acest motiv am căutat o platformă care să îmi permită să vizualizez atât programările zilnice ale fiecărui specialist, cât și încasările pe care le face.
Cum ați evalua eficiența și utilitatea soluției BizMedica în raport cu nevoile și obiectivele asociației?
Este o platformă extrem de complexă, care acoperă toate necesitățile organizației noastre. Reușește să automatizeze anumite procese care înainte erau realizate manual și consumau mai mult timp. De asemenea, optimizează relația și contactul cu beneficiarii sub aspectul comunicării și prezenței la programările din centru.
În prezent, BizMedica aduce un aport substanțial în gestionarea relației cu Casa de Asigurări de Sănătate datorită programului național de servicii conexe pentru persoanele diagnosticate cu tulburări de spectru autist pentru care am reușit să primim avize și finanțare. Tot ce implică încărcare date, raportare și emitere rapoarte, se realizează extrem de facil prin intermediul aplicației.
Ce sfaturi ați avea pentru alte organizații similare care ar putea lua în considerare implementarea unei soluții software similare în cadrul activităților lor?
Să-și identifice propriile nevoi organizaționale și să încerce să-și automatizeze anumite procese atât pentru a beneficia de o mai mare acuratețe financiară sau administrativă, cât și pentru a îmbunătăți relația cu beneficiarii, dar și cu specialiștii angajați.
Putem concluziona că un astfel de parteneriat în business poate fi doar benefic, subliniind cât de importantă este în zilele noastre inserarea tehnologiei în sectorul serviciilor de sănătate. O soluție software poate fi doar un sprijin incontestabil, în sensul în care optimizează fluxurile de lucru și raportarea, eficientizează activitățile curente din centrele medicale și contribuie la o îmbunătățire evidentă a relației medic – pacient. Sensul inovației este de a crește considerabil nivelul de performanță al profesioniștilor, dar mai ales al calității serviciilor pe care aceștia le oferă, fapt care determină din ce în ce mai multe organizații din domeniul medical să aducă tehnologia în interiorul lor pentru a lucra în beneficiul pacienților.
Ce presupune ca flux operativ noul modul BizMedica Clinică pentru specialiștii psihologi și care sunt funcționalitățile de care puteți beneficia optând pentru această soluție, vă invităm să aflați de aici.